Największe obawy klientów dotyczące bezpieczeństwa w programach lojalnościowych to phishing i inne oszustwa internetowe, wyciek danych osobowych oraz nadmierne śledzenie i gromadzenie danych. Około 14,94% respondentów wskazuje obawy o bezpieczeństwo danych osobowych. Aby zbudować zaufanie, firmy muszą dbać o przejrzystość działań, regularnie informować klientów o środkach bezpieczeństwa oraz zapewniać narzędzia, które pozwalają na kontrolowanie zbieranych i przetwarzanych danych. Dinera zobowiązuje się do takich praktyk, traktując ochronę danych jako priorytet. Kobiety oraz osoby w wieku 25-44 lat są szczególnie wyczulone na kwestie bezpieczeństwa danych.
Tak, zdecydowanie! Badania pokazują, że programy lojalnościowe mają realny wpływ na zachowania konsumentów. Blisko połowa badanych (48,84%) przyznaje, że ich nawyki zakupowe zmieniły się nieznacznie, a 24,05% zauważyło znaczące zmiany. Najczęściej wymieniane zmiany to częstsze dokonywanie zakupów oraz zwiększenie wartości koszyka, co jest efektem cyklicznych rabatów i nagród. Ponad 43% respondentów pozytywnie oceniło wpływ Dinera na częstotliwość i wartość swoich zakupów.
Skuteczność programu lojalnościowego zależy przede wszystkim od jego prostoty, przejrzystości i atrakcyjności. Kluczem jest stworzenie interesującej koncepcji, która wykorzystuje nowe technologie do personalizacji komunikacji i oferuje ciągłe zachęty. Dinera działa w oparciu o prosty mechanizm: klienci zbierają punkty za każdą wydaną złotówkę (1 punkt za 1 zł), które następnie mogą wymieniać na tokeny zniżkowe [5, Użytkownik]. Taki system realnie napędza sprzedaż, a aż 75% klientów deklaruje, że chętniej wraca do miejsc, gdzie mogą zbierać punkty za zakupy.